Vertrek uit Nederland en aankomst in Cikananga - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Aaran Meusen - WaarBenJij.nu Vertrek uit Nederland en aankomst in Cikananga - Reisverslag uit Cikananga, Indonesië van Aaran Meusen - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Nederland en aankomst in Cikananga

Blijf op de hoogte en volg Aaran

24 September 2014 | Indonesië, Cikananga

Zoals een aantal mensen al weten ben ik begonnen aan een nieuw avontuur. Na jaren hier en daar een kijkje te nemen op het internet, maar niet veel verder gekomen te zijn dan facebook en youtube, ben ik nu eindelijk toch de wondere wereld van het bloggen gaan ontdekken. Een geheel nieuwe ervaring die hopelijk mijn leven nog meer verrijkt.
Oh ja ik ben ondertussen ook afgereisd naar Indonesië. In het vliegtuig zat ik achterin samen met Ilona, met wie ik samen naar Cikananga ga. Naast mij had een zieke man een eigen bedje en een ambulance broeder. Hij nam dus 7 stoelen in beslag! Moet een dure vlucht zijn geweest zo.
Dinsdag was de eerste dag in dat we in het park waren. Gelukkig was dit meteen ook onze day off, zodat we konden uitslapen en niet meteen om 7 uur hoefde te werken. In de middag hebben we een rondleiding door het park gekregen. Het park is kleiner dan ik dacht, maar omdat het erg warm is en bergachtig duurt het toch wel even voor je van de ene kant naar de andere loopt en dit is ook een stuk vermoeiender dan ik dacht. Het verblijf is in sommige opzichten toch luxer dan ik dacht. De dorms zijn goed en we krijgen goede maaltijden, alleen douchen door emmers koud water over je heen te scheppen viel me een beetje zwaar in het begin. Ook de stroom valt regelmatig uit en heb mijn dagboek dus ook zitten schrijven bij het licht van mijn zaklampje.
Tijdens mijn eerste werkdag had ik meteen de jackpot te pakken. Ik wilde graag een slang zien hier en die heb ik gezien. Helaas was hij niet giftig en maar 20 cm lang, maar het was een slang desalniettemin. Ik heb meteen de Makaken mogen verzorgen en voeren en tijdens het snijden van het fruit wordt er regelmatig geroepen: Quality Control! Dit betekent niks meer dan, oh ik lust ook wel een stuk fruit dus eet ik het voedsel van de apen maar op. Dat wordt dan goedgepraat met; Wat goed is voor ons, is ook goed voor de Makaak. Ook worden er genoeg grappen met elkaar uitgehaald, zoals de motors van keepers onder een berg takken en bladeren te verstoppen.
Donderdag moest ik in de avond de Slowlorris verzorgen. Echt schattige beestjes met grote ogen! Mijn favoriet hier in het park. Joko (de keeper waarmee ik werkte) had een van de kooitjes open laten staan, waardoor er een baby slowlorris was ontsnapt. We hebben hem proberen te vangen, maar toen ik dit in de kantine vertelde was Willemijn er wel een beetje boos over. De slowlorris is namelijk giftig en de baby’s blijken nog giftiger te zijn dan de volwassenen. Ik heb vrijdag ochtend wel meteen van haar geleerd hoe je op een goede manier een slowlorris moet vangen. Vrijdagmiddag hebben we de twee pythons die we hadden in de natuur uitgezet. Wat een sterke slangen zijn dit zeg! Gelukkig kwam de agressiefste meteen weer op ons af toen we hem loslieten. Dan beleef je tenminste nog iets spannends! Achteraf bleek hij alleen een donker plekje te zoeken om zich te verstoppen. Ik ben blij dat ik dit heb kunnen meemaken in de korte tijd dat ik hier zal zitten, want daar gaat het hier natuurlijk om. De meeste dieren hier kunnen hopelijk uiteindelijk toch weer terug in de natuur worden uitgezet.
Vanmorgen heb ik ook al een operatie mee mogen maken. Er is pas geleden een Slowlorris in beslag genomen van iemand die hem als huisdier had en zijn tanden had afgeknipt. Als de tand te kort is afgeknipt ligt het wortelkanaal bloot en kan dit gaan ontsteken. Er moest nu dus een tand worden getrokken. Erg interessant om te zien, maar wat een prielwerk met die kleine tandjes van zo’n beestje. Van de week zal er ook nog een tand van een Makaak worden getrokken, omdat deze ontstoken is.

  • 24 September 2014 - 13:25

    Irma:

    Je hebt op korte tijd al veel meegemaakt zeg! Ik zie dat je volop ervan geniet, fijn zo.

  • 24 September 2014 - 14:33

    Leon:

    Gaaf hoor !!

  • 24 September 2014 - 17:47

    Janine Stultiens:

    Leuk om te lezen, wat een avonturen! Geniet ervan!

  • 24 September 2014 - 17:55

    Daphne:

    Ein-de-lijk een slang gezien (geen tuinslang) haha!

  • 24 September 2014 - 18:53

    Ria Cuypers:

    Aaran , ik hoorde van je moeder dat je een avontuurlijke tijd tegemoet gaat en zo te lezen heb je al het een en ander meegemaakt !
    Ik wens je daar een fantastische tijd , een ervaring die je niet gauw zult vergeten !

  • 25 September 2014 - 09:50

    Stefanie:

    Leuk om te lezen! En wel een beetje uitkijken voor die schattige poezelige lorissen!
    Doe iedereen de groetjes en geniet er nog van! :)

  • 25 September 2014 - 12:24

    John Goubet:

    Leuk verslag Aaran, wat een reis hoop dat je het leuk vindt en er van geniet, groetjes John en Els.

  • 25 September 2014 - 17:46

    Dolinda:

    Leuk hoor, genoeg te beleven toch in zo'n korte tijd, geniet! Enne...blijven nadenken hè, voor je een gevaarlijke actie onderneemt ;-), we zien je graag nog gezond en wel terug.


  • 25 September 2014 - 20:02

    Betty:

    Heel leuk om van je te horen. Amuseer je maar kom wel aaluk terug.

  • 26 September 2014 - 09:05

    Rieky.:

    Hoi Aaran.
    Wat al een belevenissen de eerste dagen, geef ogen en oren goed de kost (ook al valt af en toe het licht uit) want dit is ervaringen opdoen. En die zul je heeeeel wat meemaken ,denk ik zo.
    Heeeeeel veel succes verder Aaran, en we horen van je. Geniet er van.
    Groetjes Rieky.

  • 26 September 2014 - 12:04

    Ria:

    heb eerst maar eens opgezocht wat een slowlorris is en nu snap ik waarom W. een beetje boos was. Ze zien er inderdaad erg schattig uit.
    Ben benieuwd naar je andere ervaringen.
    gr. Ria en Jan

  • 27 September 2014 - 14:59

    Leo Beerens:

    lekker spannend, meteen ff opzoeken wat 1 loris is :)
    veel plezier en blijf ,opletten
    grt Leo

  • 30 September 2014 - 14:36

    Dolinda K.:

    Hoi Aaran,

    Klink super! geniet er volop van en ik ben benieuwd naar nieuwe avonturen.

    gr Dolinda

  • 28 Oktober 2014 - 15:55

    Tiny:

    Zit samen bij Irma kopje koffie erbij van jouw foto's te genieten.Hoop dat het tweede stuk van de reis ook goed gaat.
    groetjes Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aaran

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 6270

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 31 December 2014

Reizen in Indonesië

26 Oktober 2014 - 20 December 2014

Vrijwilligerswerk en rondreis in Vietnam/Cambodja

Landen bezocht: